På plats - redo att agera

Våra larmcentraler är knutpunkten där alla inkommande larm och ärenden hanteras för att skapa ökad säkerhet och trygghet hos våra kunder. Vi tar emot larm från privatpersoner och företag.

Alltid på plats

Våra larmoperatörer svarar dygnet runt, årets alla dagar, och hanterar över 1,6 miljoner samtal per år. Vid incidenter underrättar vi kunden och agerar direkt på det som händer för att minimera skador och kostnader. Exempel på larm som vi tar emot är överfalls-, inbrotts-, hiss-, driftstoppslarm.

Telefonisttjänster och fastighetsjour

Våra operatörer kan svara i telefon när din egen personal inte finns på plats. På det sättet kan ditt företag hålla en hög servicenivå gentemot dina kunder. Det är en tjänst som både små och större bolag nyttjar. Vi erbjuder följande tjänster för att avlasta din verksamhet:

  • Fastighetsjour
  • Störningsjour
  • Felanmälan
  • Telefonpassning
  • Radiopassning
  • Kameraverifiering
  • Säkerhetskontroller

Service dygnet runt

Våra abonnemangsformer ger tillgång till 24-timmarsservice i form av våra larmoperatörer, liksom vår bemannade kundtjänst. Kundtjänst finns på plats dagtid för att hjälpa till med ändringar av abonnemang och kunduppgifter. Allt för att det ska gå snabbt och smidigt när larmet går. 

Moderna system

Operatörerna hanterar larm från många olika larmöverföringssystem, t ex de flesta larmsändare med IP-överföring, uppringande larmsystem, övervakad överföring, bildöverföringssystem samt olika typer av positioneringslarm. Larmcentralernas system kan anpassas för att hantera de flesta typer av larmformat.

Certifierad verksamhet

Larmcentralerna är certifierade enligt SSF 136:4, vilket innebär att de har backup, reservkraft och fysiskt skydd enligt gällande regelverk. De är även medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen.

Övriga relevanta produkter

Kontakta oss

Kontakta oss för mer information